TOP

MONIKA KMITA

Zdjęcie pochodzi z serii Arabesque – czyli personalnego projektu, opublikowanego w magazynie Kikimora. Nie trafiło do publikacji. Ktoś w redakcji uznał ze jest ono odrobinę zbyt ,,dziwne”. Pomyślałam, że może rzeczywiście nie jest idealne i nie naciskałam żeby je pokazać. Jakiś czas po ukazaniu się magazynu, wrzuciłam do sieci jeszcze dwa dodatkowe zdjęcia, ale dla tej fotografii znowu zabrakło miejsca. A jest to właściwie moje ulubione zdjęcie z serii.

Monika Kmita – (1984, Warszawa) jest artystą wizualnym, fotografem, twórcą video. Głównym medium, w którym pracuje jest fotografia i video. Motywy, którymi jest szczególnie zainteresowana i które przedstawia w swoich pracach to przestrzeń, ciało, płeć. Szczególnie interesują ją coraz silniej obecne we współczesnej popkulturze narracje transgenderowe i transseksualne oraz zjawisko fetyszyzmu. Obecnie pracuje m.in nad projektem, Był najlepszym ojcem jakiego nie miałam, bazującym na prywatnych archiwach rodzinnych. Sparafrazowane słowa stają się motyw podróży w przeszłość po historii która nigdy się nie wydarzyła. Kluczowa jest tu figura nieobecnego, a zarazem silnie naznaczającego teraźniejszość, ojca. Ostatnia wystawy w jakiej wzięła udział to Bogactwo w Zachęcie Narodowej Galerii Ssztuki, IPF Melbourne, 2015 gdzie pokazywała serię zdjęć Arabesque, przedstawiającą gimnastyczki artystyczne, oraz IPF London, 2015 – gdzie pokazywała zdjęcia z serii Nie można zniknąć,seria czarno białych abstrakcyjnych zdjęć. Ukończyła studia na wydziale Filozofii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Temat pracy magisterskiej: Specyfika języka sztuki filmowej w koncepcji kultury tartusko-moskiewskiej szkoły semiotyki kultury. Absolwent Europejskiej Akademii Fotografii. Mieszka i pracuje w Warszawie.

cargocollective.com/monikakmita