TOP

PAOLO MORALES

Przez ostatnie trzy lata próbowałem zrobić wiele wersji tego zdjęcia. Wszystkie przedstawiały wyciągnięte do siebie ręce. Poprzednie fotografie przedstawiały dłonie innych ludzi lub moje. Lubię tę ostateczną wersję, bo jest wizualną metaforą przestrzeni między ludźmi. Pokazuje dwójkę ludzi, którzy są fizycznie i emocjonalnie powiązani ze sobą. Zrobiłem to zdjęcie w kwietniu 2015 roku, na Upper West Side w Nowym Jorku. Za miesiąc miałem wystawić mój dyplomowy projekt i opublikować książkę – było za późno aby dodać zdjęcie do projektu ,,These Days I Feel Like a Snail Without a Shell”. Gdybym zrobił je wcześniej na pewno trafiłoby do publikacji. Fotografia przedstawia rękę moją i koleżanki. Lubię jak współgrają tu gest i cień. Cień po prawej stronie dotyka tego po lewej, chociaż ręce faktycznie się nie stykają. Udało mi się uchwycić coś czego nie widać na poprzednich wersjach zdjęcia i jednocześnie ukazać intymną więź i przestrzeń dzielącą dwie osoby.

Paolo Morales – wystawiał swoje prace m. in. w Detroit Center for Contemporary Photography, Kings Highway Library, Pingyao International Photography Festival, Philadelphia Photo Arts Center, i ClampArt. Odbywał rezydencje artystyczne w Blue Mountain Center i Skowhegan School of Painting & Sculpture. Licencjat obronił na The Art Institute of Boston at Lesley University, a pracę magisterską na Photography from Rhode Island School of Design. Od 2016 roku bierze udział w Hamiltonian Fellowship Program. Wykłada w The Potomac School.

Eng:

I’ve made versions of this picture countless times over the past three years. In all the pictures, two hands reach toward each other; sometimes my hand is included, and other times it is two different people. I like the idea of the picture because it visually describes the space between people. The pictures are about the potential for two people to physically and perhaps emotionally connect. I made this picture in April 2015, on the Upper West Side, in New York, about a month before I had to hang my graduate thesis show and publish a book, which is another way of saying it was too late to include it in the edit for my project “These Days I Feel Like a Snail Without a Shell.” If I made the picture earlier, perhaps it would have made it in to the book. The photograph shows my hand on the left and a friend’s hand on the right. I like this picture because it contains the gesture of reaching but also has the two shadows. The shadow on the right touches the shadow on the left even though the hands fail to touch. This picture does something that the other reaching pictures don’t do; it suggests that the two figures do connect while still showing the physical space between them.

Paolo Morales is a photographer. Exhibitions include the Detroit Center for Contemporary Photography, Kings Highway Library, Pingyao International Photography Festival, Philadelphia Photo Arts Center, and ClampArt, among others. Residencies include Blue Mountain Center and Skowhegan School of Painting & Sculpture. He received a BFA from The Art Institute of Boston at Lesley University and an MFA in Photography from Rhode Island School of Design. He is a 2016-18 Hamiltonian Fellow and teaches at The Potomac School.

paolomorales.com